Vidare motivering till handlings-bristen

De här killarna visar verkligen hur tålamodsprövande det är med stopmotion, alltså hur långt tid det faktiskt tar, vissa bilder tycker jag är lite obehagliga nästan och jag får ångest över att de målar över saker hela tiden.. Speciellt vid 2:50...




Detta kan visa på varför jag inte vill ha någon handling i min film, för då vill man ju gärna (som här) lägga till ljudeffekter/tajma till musiken (vilket visserligen jag gjort med explosionen) och därför då räkna ut (utifrån NÄR jag vill att det ska ske för att passa musiken) efter hur många frames/hur många frames jag har på mig att rita en händelse.

Detta influerar också själva låtvalet, när jag valde låten Sweet Disposition med gruppen The temper tramp (eller har övervägt andra) försöker jag söka efter en låt som går relativt snabbt (i och med det snabba händelse-förloppet i filmen) och som är så pass mång-faceterad att den klarar att stå för sig själv. dvs. den har inget klart budskap som "måste" framföras (som tex. att det "självklart" varit krig/fred tema i en film till John Lennons "Imagine").

Voilà hoppas saker blev lite klarare nu kära läsare!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0